Τα υδροπλάνα «ανοίγουν πάλι φτερά» στην Κρήτη

τα-υδροπλάνα-ανοίγουν-πάλι-φτερά-στ-31475
ΥΔΡΟΠΛΑΝΟΌχι απλά παγκρήτια,  αλλά πανελλαδική είναι πλέον η επιστροφή των… υδροπλάνων!
Τα περίφημα υδροπλάνα – ένα σχέδιο που συζητιόταν έντονα προ λίγων χρόνων για όλη τη χώρα, όπως και για το νησί, αλλά κόλλησε στη γραφειοκρατία – φαίνεται πως είναι έτοιμο να ανοίξει «φτερά»! Όχι βεβαίως για δοκιμαστικά μονάχα ταξίδια , όπως είχε συμβεί στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας αλλά για σταθερά πλέον δρομολόγια σε υδατοδρόμια τα οποία θα δημιουργηθούν σε πολλές παραθαλάσσιες περιοχές της χώρας και της Κρήτης, όπου σύμφωνα με το χωροταξικό σχεδιασμό προτείνεται η δημιουργία ενός πυκνού δικτύου υδατοδρομίων σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα!
Τα παραπάνω θα υλοποιηθούν με τη βούλα της κυβέρνησης, η οποία ετοιμάζει σχετικό νομοσχέδιο το οποίο θα ανοίγει το δρόμο, διαμορφώνοντας ένα φιλικό και ασφαλώς λιγότερο γραφειοκρατικό επενδυτικό περιβάλλον…
Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης περιλάμβανε, αρχικά, ρυθμίσεις για τα υδατοδρόμια, οι οποίες, όμως, αφαιρέθηκαν, καθώς το αρμόδιο υπουργείο αποφάσισε, μετέπειτα, τη δημιουργία ξεχωριστού νομοθετήματος.
Πλέον, σύμφωνα με χθεσινά δημοσιεύματα σε κεντρικά μέσα ενημέρωσης, το θέμα έχει ήδη πάρει το δρόμο του και οι ρυθμίσεις για τη δημιουργία αεροδρομίων σε υδάτινες επιφάνειες θα περιληφθούν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή τις επόμενες ημέρες.
Τι λέει ο νόμος
Με τη νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης φαίνεται να αίρονται τα γραφειοκρατικά προσκόμματα που στο παρελθόν κρατούσαν καθηλωμένα τα υδροπλάνα. Ταυτόχρονα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, διορθώνονται ορισμένα «προβληματικά» σημεία του αρχικού σχεδίου νόμου.
Για παράδειγμα, οι αρχικές ρυθμίσεις – που αργότερα αποσύρθηκαν – όριζαν ότι στην επιτροπή υδατοδρομίων θα μετέχουν εκπρόσωποι οκτώ φορέων, μεταξύ των οποίων το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Μία ακόμη ρύθμιση που είχε «παγώσει» τις επενδύσεις σε υδατοδρόμια απαγόρευε τη λειτουργία υδροπλάνων σε ζώνες Natura, παρότι το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς είναι ένα από τα πιο φιλικά για το περιβάλλον.
«Στο πρόσφατο παρελθόν, οι επενδύσεις σε υδατοδρόμια οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο, επειδή δεν ήταν ξεκάθαρο το νομοθετικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία των συγκεκριμένων έργων. Με τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης φαίνεται να απλοποιείται η διαδικασία»,  ο Τάσος Γκόβας, πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», υποστηρίζει πως «το υδροπλάνο είναι συμπληρωματικό – των υφιστάμενων – μέσο μεταφοράς. Δεν ανταγωνίζεται ούτε τα καράβια ούτε τα αεροπλάνα», σημειώνει ο κ. Γκόβας.
Ο κ. Γκόβας υπήρξε επικεφαλής της AirSeaLines, η οποία ιδρύθηκε το 2004 και -αδυνατώντας να διαχειριστεί το «σερί» των κρατικών παλινωδιών – διέκοψε τη λειτουργία της το 2009…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες
Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook