Νέες κινητοποιήσεις σχεδιάζουν στα λιμάνια

νέες-κινητοποιήσεις-σχεδιάζουν-στα-λ-29548

nautergates apergiaΝέες μορφές κινητοποιήσεων, σε συνεργασία με άλλους συνδικαλιστικούς φορείς, εξετάζει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η οποία στις 20 Φεβρουαρίου θα συμμετάσχει στις κινητοποιήσεις των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ.

Σε ρόλο κυματοθραύστη το Λιμενικό Σώμα απέναντι στους διαδηλωτές

Παράλληλα, οι ναυτεργάτες αποφάσισαν την πραγματοποίηση νέων απεργιακών κινητοποιήσεων, όταν κατατεθεί στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.

Η κινητοποίηση των ναυτεργατών έληξε χθες τα ξημερώματα, έπειτα από επέμβαση της Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος. Οι ναυτεργάτες αντέδρασαν, ωστόσο τα πλοία απέπλευσαν μόνο από συγκεκριμένες προβλήτες.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας, παρουσία της γ.γ. του ΚΚΕ Αλέκας Παπαρήγα και αρκετών βουλευτών. Νέα συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη δεν κατέστη δυνατό να πραγματοποιηθεί.

Το νομοσχέδιο

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης υπεραμύνθηκε του νομοσχεδίου, τονίζοντας ότι «η νομοθετική παρέμβαση αφορά μόνο τη χειμερινή περίοδο, μόνο για πέντε μήνες, ώστε να διατηρηθεί η ελληνική σημαία στα πλοία».

Σύμφωνα με νεότερες διευκρινίσεις του υπουργείου:

Α. Δεν καταργείται η ετήσια δρομολόγηση, δηλαδή η υποχρέωση για συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών όλο το χρόνο. Μόνο για τα ταχύπλοα, επειδή αυτά είναι επιπλέον της βασικής συγκοινωνίας, ώστε να εξυπηρετούν κυρίως την τουριστική κίνηση κατά τους θερινούς μήνες, προβλέπεται η δυνατότητα δρομολόγησης για διάστημα μικρότερο του έτους, το οποίο όμως δεν μπορεί να είναι κατώτερο του τετραμήνου.

Β. Στα πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες λαμβάνονται μέτρα, ώστε να σταματήσει ο αφελληνισμός. Από τα τριάντα πλοία με ελληνική σημαία που δραστηριοποιούνταν κατά το παρελθόν στην Αδριατική, σήμερα έχουν μείνει μόνο τέσσερα.

Για να σταματήσει ο αφελληνισμός, που έχει οδηγήσει ναυτικούς στην ανεργία, στις διεθνείς γραμμές, όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος, προβλέπεται η δυνατότητα μείωσης της σύνθεσης πληρώματος, μέχρι το όριο που θέτουν τα ελληνικά και διεθνή πρότυπα, ώστε το ελληνικό πλοίο να αντεπεξέρχεται στον ανταγωνισμό.

Γ.Η δυνατότητα μείωσης του προσωπικού των πλοίων παρέχεται μόνο κατά τη χειμερινή περίοδο και αφορά μόνο το προσωπικό γενικών καθηκόντων.

Στις εσωτερικές ακτοπλοϊκές γραμμές και μόνο κατά τη χειμερινή περίοδο, που η επιβατική κίνηση πέφτει κατακόρυφα, προβλέπεται η δυνατότητα περιορισμένης μείωσης μόνο του προσωπικού γενικών καθηκόντων (οικονομικοί αξιωματικοί, φροντιστές, βοηθοί φροντιστών, θαλαμηπόλοι, επίκουροι, μάγειροι, χυτροκαθαριστές).

Δ. Δεν υπάρχει καμία διάταξη για κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Στα ποντοπόρα πλοία, όπου εδώ και πολλά χρόνια η απασχόληση ελληνικών κατώτερων πληρωμάτων είναι σχεδόν μηδαμινή, προβλέπεται η σύναψη ατομικών συμβάσεων, όταν δεν υπάρχει ΣΣΕ, με σκοπό την αύξηση της απασχόλησης.

Πηγή:enet.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες
Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook