Βιρβιδάκης: Θα πρέπει να «τρέξουν» τα έργα του ΕΣΠΑ με τον καλύτερο δυνατό ρυθμό

βιρβιδάκης-θα-πρέπει-να-τρέξουν-τα-έ-7152

virvidakisΓια την πορεία των έργων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς μίλησε στο «Zarpa.gr» ο υφυπουργός Ανάπτυξης με αποκλειστική αρμοδιότητα το ΕΣΠΑ, Κυριάκος Βιρβιδάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Βιρβιδάκη,«το 2013 έχουμε υποχρέωση να απορροφήσουμε πάνω από 4 δισεκατομμύρια Ευρώ. Η απορρόφηση του ΕΣΠΑ στην Ελλάδα βρίσκεται 6% πάνω από το Μέσο Κοινοτικό Όρο. 

Όμως, παρά το γεγονός ότι το 2012 το δεύτερο εξάμηνο, οι απορροφήσεις ήταν περισσότερες απ’ τον Μνημονιακό στόχο, επειδή το πρώτο εξάμηνο του 2012 δεν είχε επιτευχθεί ο στόχος, η συνολική αποτίμηση του 2012 δείχνει ότι δεν επετεύχθη ο Μνημονιακός στόχος.

Έτσι λοιπόν θα πρέπει να «τρέξουν» τα έργα με τον καλύτερο δυνατό ρυθμό. Γενικά να «τρέξουν» οι απορροφήσεις του ΕΣΠΑ, έτσι ώστε να κυκλοφορήσει χρήμα στην αγορά , η ανεργία να μειωθεί, αλλά να προχωρήσουν και τα αναπτυξιακά έργα».

Ερωτηθείς, ο υφυπουργός Ανάπτυξης για το αν εκτός από τις δράσεις του Υπουργείου θα πρέπει να γίνουν ενέργειες και από τους Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την απορρόφηση των κονδυλίων, απάντησε ότι, «αυτή τη στιγμή το ΕΣΠΑ υλοποιείται από περίπου 2.500 Φορείς και από πολλές χιλιάδες επιχειρήσεις.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι πρέπει όλοι να «τρέξουν» προς την κατεύθυνση της απορρόφησης των χρημάτων, όπως επίσης και σε όλα τα επίπεδα η διαδικασία να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή, με μεγαλύτερους και ταχύτερους ρυθμούς, από τις διαχειριστικές αρχές, της Περιφέρειες και τα Υπουργεία.

Αυτό όμως το οποίο θέλω να τονίσω, είναι ότι αυτή τη στιγμή, ο στόχος για να επιτευχθεί θα πρέπει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα στα έργα τα οποία έχουν καταρχήν ενταχθεί.

Τα έργα τα οποία μπορούν να προχωρήσουν, είναι αυτά τα οποία πρέπει να παραμείνουν στο πρόγραμμα. Αυτά που δεν μπορούν να προχωρήσουν, είναι όσα είναι τελείως ανώριμα.

Ωστόσο, αν οι πιστώσεις το επιτρέπουν, θα πρέπει να αντικατασταθούν με έργα που θα μπορούν να απορροφήσουν τα κονδύλια. Αν υπάρχει υπέρ-δέσμευση, θα πρέπει να ισορροπήσουμε στους πραγματικούς αριθμούς».

Αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου Χανίων » Ιωάννης Δασκαλογιάννης» ο κ. Βιρβιδάκης, υποστήριξε πως,«δεν πρέπει να βλέπουμε το τίμημα του στόχου.

Ο στόχος είναι να πετύχουν οι ιδιωτικοποιήσεις και κάτω από αυτή τη λογική, είναι άλλο να μιλάς για ένα συγκεκριμένο αεροδρόμιο και άλλο να μιλάς για το σύνολο των ιδιωτικοποιήσεων.

Προσωπικά, μίλησα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Σταύρο Καλογιάννη και όσον αφορά το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων, θα προχωρήσει γρήγορα.

Επίσης, πρέπει να διευκρινίσω ότι μέχρι τις 23 Μαρτίου, θα πρέπει να έχουμε απαντήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το ποια είναι η πορεία των εκατόν ογδόντα ένα έργων, καθώς υπάρχουν συγκεκριμένες προθεσμίες.

Πρόκειται για ένα ειδικό κομμάτι του ΕΣΠΑ από έργα, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως έργα προτεραιότητας και ακριβώς για αυτό το λόγο θέλει αναφορά η Ευρωπαϊκή Ένωση, νωρίτερα απ’ ότι θέλει για τα άλλα έργα». 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook