Χανιά | Προγραμματισμένες… καθυστερήσεις πτήσεων | Παιχνίδια στις “πλάτες” των επιβατών

aerodromio xaniaΜε αφορμή το ρεπορτάζ για την ταλαιπωρία των επιβατών της βραδινής πτήσης «Αθήνα – Χανιά» της Aegean, το περασμένο Σάββατο, η οποία καθυστέρησε δύο ώρες επειδή δεν έπαιρνε άδεια προσγείωσης στα Χανιά, το zarpa.gr, έψαξε και έβγαλε στην επιφάνεια ένα θέμα με πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις.

Πρόκειται για τη συστηματική παραβίαση του προγραμματισμού των πτήσεων (slot) από τη συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία δεν έχει άδεια προσγείωσης στα Χανιά στις 22:00 αλλά στις 24:00.

Το παραπάνω ισχύει για κάθε Σάββατο και για όσο διαρκεί η τουριστική περίοδος.

Δυστυχώς όμως, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες η Αegean έχει κάνει τον δικό της προγραμματισμό και δεν τηρεί το SLOT. Μάλιστα αν κάποιο Σάββατο ένα charter ακυρωθεί μπορεί να προσγειωθεί και η Αegean την ώρα που θέλει. Όμως εάν το πρόγραμμα τηρηθεί κανονικά, αυτή η πτήση όλο το καλοκαίρι δεν θα είναι ποτέ στην  ώρα της.

«Η Αegean πουλάει εισιτήρια με ώρα προσγείωσης 22:00, βάζει μέσα στο αεροπλάνο τους επιβάτες, ανακοινώνει ψευδείς λόγους για την καθυστέρηση, διοχετεύει φωτογραφίες κλπ και εκβιάζει για να γίνει το δικό της», καταγγέλλει στο zarpa.gr, καλά πληροφορημένη πηγή.

Άλλωστε, με τον τρόπο αυτό, όπως τονίζει, δημιουργούνται και εντυπώσεις για τα τσάρτερ και τις πτήσεις χαμηλού κόστους: ότι δηλαδή η τουριστική η κίνηση δημιουργεί το πρόβλημα.

Όμως, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική: Ο λόγος που η Aegean δεν έχει πάρει έγκριση για τις 22:00, είναι το ότι παραμένει στο αεροδρόμιο Χανίων μέχρι τις 07:00 το πρωί της Κυριακής, δεσμεύοντας έτσι,  μια θέση παρκαρίσματος για τις ώρες 22:00-24:00. Για να  ικανοποιηθεί δηλαδή το αίτημά της, πρέπει να “κοπούν” τρεις πτήσεις εξωτερικού.

pista aerodromiou xanionΠρογραμματισμός Πτήσεων

Ο Προγραμματισμός των Πτήσεων στα Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας, γίνεται από την αρχή της περιόδου και υπεύθυνη είναι η «Αρχή Συντονισμού Πτήσεων».

Πρόκειται για μια ανεξάρτητη αρχή, στην οποία συμμετέχουν αντιπρόσωποι όλων των εταιρειών και η οποία προχωρά στον εκάστοτε προγραμματισμό, εξετάζοντας τις αιτήσεις των αεροπορικών εταιρειών με βάση κάποια πανευρωπαϊκά, αντικειμενικά κριτήρια.

Μια Ανεξάρτητη Αρχή που είχε απασχολήσει προ διετίας την επικαιρότητα, αφού ο επικεφαλής της ελάμβανε μέχρι πρόσφατα 4.000 ευρώ μηνιαίως, την ώρα που η «Αρχή» δεν είχε καν… διεύθυνση, ή ιστοσελίδα.

Έλεγχος και καταστολή

Στα χέρια της «Αρχής Συντονισμού Πτήσεων» λοιπόν είναι και η διασφάλιση της τήρησης των SLOTS.

«Εμείς λαμβάνουμε καθημερινά τα ακριβή στοιχεία από όλα τα αεροδρόμια. Όταν κάποια εταιρεία δεν τηρεί τα SLOT τους στέλνουμε ένα μήνυμα μέσω του συστήματος, με το οποίο τους ζητάμε να συμμορφωθούν με το πρόγραμμα», δήλωσε στο zarpa.gr ο Πρόεδρος, κ. Βασίλης Σάγος.

«Από κει και πέρα η ΥΠΑ είναι υπεύθυνη. Προβλέπονται κυρώσεις από τη λιμενική διάταξη 4 της ΥΠΑ που ορίζει σαφέστατα τις κυρώσεις και τα πρόστιμα, που όμως ποτέ δεν επιβάλλονται», είπε χαρακτηριστικά.

Μετά απ’ αυτά δεν νομίζουμε ν’ απορεί κανείς γιατί η Aegean κάνει ό,τι θέλει…

Πού είναι οι αρμόδιες αρχές;

Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί;

Ποιος τελικά αποφασίζει για τις πτήσεις και μάλιστα σε ένα αεροδρόμιο που είναι πρώτα πολεμικό και μετά πολιτικό;

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΈνας λαθρομετανάστης στο Μαξίμου
Επόμενο άρθροΤο σχέδιο για την ΝΕΡΙΤ: Δυο κανάλια, τέσσερα ραδιόφωνα

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. το ίδιο έγινε το Σάββατο βράδυ (29/6) και από Θεσ/κη (προγραμματισμένη αναχώριση 20:40, αναχώρησε στις 21:50. Το δρομολόγιο αυτό είναι νέο, γιατί το βάλανε τέτοια ώρα όταν είναι γνωστό το πρόβλημα?

    Και παλαιότερα (πριν 2-3 χρόνια) τα ίδια γινόταν κάτι Πέμπτες που είχε πάλι charters.

    Κουράγιο, μέχρι του χρόνου που θα επεκταθεί το αεροδρόμιο

  2. TO ΧΟΥΜΕ ΞΑΝΑΠΕΙ….ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΕΝΤΟΝΑ ΟΤΙ Ο ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΤΗΣ ΕΤΖΙΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ”ΦΑΕΙ” ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ..
    ΛΕΝΕ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ Η ΝΤΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΗ ΤΟΥ………
    ΦΙΛΑΚΙΑ……….

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ