Χανιά | Με τη “Δίκη της Νυρεμβέργης” ανοίγει σήμερα ο “Κήπος” | Δείτε το πρόγραμμα

kipos.kinimatografosΜε την βραβευμένη με δύο Οσκαρ, Αμερικανο-Γερμανική δικαστική ταινία, “Η δίκη της Νυρεμβέργης”, ξεκινούν απόψε οι προβολές του Θερινού Κινηματογράφου του Κήπου.

Η γενική είσοδος έχει οριστεί για φέτος στα 5 ευρώ, ενώ Δωρεάν εισιτήρια διατίθενται σε:

Ανέργους με κάρτα ανεργίας, ΑΜΕΑ (με επίδειξη της κάρτας)

Κοινωνικούς φορείς (με παροχή εισιτηρίων από την ΚΕΠΠΕΔΗΧ – ΚΑΜ)

Παιδιά κάτω των 15 ετών και Ενήλικες άνω των 65 ετών

Αναλυτικά το πρόγραμμα των επόμενων εβδομάδων:

Τρίτη, 25 Ιουνίου 2013 21:00 – Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2013: Η Δίκη της Νυρεμβέργης ( Judgment at Nuremberg )

Ώρα προβολής : 21.00 (μία προβολή λόγω μεγάλης διάρκειας της ταινίας)

Ένα συναρπαστικό, προκλητικό και δυναμικό film, που εκπέμπει ένα αντιφατικό φως μέσα στην σκοτεινή εποχή της νεότερης ιστορίας.

Σύνοψη: 1948. Νυρεμβέργη

Ο Dan Haywood, ένας συνταξιοδοτημένος δικαστής από το Maine, έρχεται για να προεδρεύσει της δίκης τεσσάρων δικαστικών που αντιμετωπίζουν την κατηγορία για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Κανείς από τους κατηγορούμενους δεν πάτησε τη σκανδάλη.

Ήταν όλοι τους όμως στα ανώτερα κλιμάκια της εξουσίας και εκτελούσαν τις διαταγές του Χίτλερ. Κατά πόσο λοιπόν είναι ένοχοι για το φρικτό θάνατο εκατομμύριων ανθρώπων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης;

Οι μάρτυρες, κατηγορίας και υπεράσπισης, φωτίζουν με τον τρόπο τους την ιστορία και κλιμακώνουν τη συναισθηματική ένταση του Δικαστηρίου, με κορυφαία στιγμή την ομολογία του Janning.

Παράλληλα, ‘βγαίνουμε’ από την αίθουσα δικαστηρίου και βλέπουμε, ότι η ζωή όντως συνεχίζεται μετά τον πόλεμο, αν και με ανάμεικτα συναισθήματα φόβου και ενοχής.

Με συνεχείς αναφορές στον Ψυχρό Πόλεμο, την κρίση στην Τσεχοσλοβακία και την αερογέφυρα του Βερολίνου, ολοκληρώνεται το παζλ μιας εποχής.

186 λεπτά, Ασπρόμαυρο, ΗΠΑ, Αγγλικά – Γερμανικά

Oscar 1ου Αντρικού ρόλου (Maximillian Schell),

Oscar Καλύτερου Σεναρίου (Abby Mann)

Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2013 21:00 – Κυριακή, 30 Ιουνίου 2013 23:00

O Καίσαρας πρέπει να πεθάνει. Προβολές: 21.00 και 23.00

Σκηνοθεσία: Πάολο & Βιτόριο Ταβιάνι, Σενάριο: Πάολο & Βιτόριο Ταβιάνι (βασίζεται στο θεατρικό έργο “Ιούλιος Καίσαρας” του Γουίλιαμ Σαίξπηρ)

Σύνοψη: Η κάμερα των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι εισχωρεί στη φυλακή Ρεμπίμπια, στα προάστια της Ρώμης, και καταγράφει τις οντισιόν,

τις συζητήσεις και τη διανομή των ρόλων, τις προετοιμασίες, και εντέλει το ανέβασμα της παράστασης “Ιούλιος Καίσαρας”, με πρωταγωνιστές πραγματικούς κρατουμένους των φυλακών.

Το θέατρο βρίσκεται στη φυλακή Ρεμπίμπια, στη Ρώμη.

Η παράσταση “Ιούλιος Καίσαρας” του Γουίλιαμ Σαίξπηρ έχει μόλις τελειώσει εν μέσω ενθουσιασμού και επιδοκιμασιών.

Έξι μήνες πριν Ένας δεσμοφύλακας και ο διευθυντής καλλιτεχνικής αναμόρφωσης συζητούν με τους κρατουμένους για ένα νέο πρότζεκτ, το ανέβασμα του “Ιούλιου Καίσαρα” στη φυλακή.

Η πορεία μέχρι το ανέβασμα της παράστασης είναι μεγάλη και συνοδεύεται από άγχος, ελπίδα και παιχνίδι. Αυτά είναι τα συναισθήματα των κρατουμένων-ηθοποιών τη νύχτα στο κελί τους, όταν επιστρέφουν από την ημερήσια πρόβα τους.

Ποιος είναι ο Τζιοβάνι που παίζει τον Καίσαρα; Ποιος είναι ο Σαλβατόρε που υποδύεται τον Βρούτο; Για ποια αδικήματα έχει καταδικαστεί και βρίσκεται στη φυλακή; Όλα αυτά δεν τα κρύβει η ταινία των Ταβιάνι.

Τρι 02 Ιουλ 2013 – Πεμ 04 Ιουλ 2013: Χορεύοντας στο σκοτάδι

Προβολές: 20.45 και 23.00

Σκηνοθεσία Λαρς φον Τρίερ, Παραγωγή: Δανία, Σουηδία (2000), Γλώσσα: Αγγλικά

Διάρκεια : 140′

Τα χολιγουντιανά μιούζικαλ συνήθως είναι εντυπωσιακά, εκθαμβωτικά και χαρούμενα.

Ο Λαρς φον Τρίερ, φυσικά, κάνει το αντίθετο.

Αντιστρέφει τους όρους, επιχειρώντας έτσι αποδόμηση του είδους.

Ο φον Τρίερ τοποθετεί την ιστορία της νεαρής μετανάστριας από την Τσεχοσλοβακία στα μέσα της δεκαετίας του ’60, σε περιβάλλον μουντό, στερημένο και θλιβερό στις παρυφές μιας αμερικάνικης κωμόπολης, που μόνο ο κινηματογράφος, η βιομηχανία των ονείρων είναι ικανή να εξωραΐσει.

Η Σέλμα πάσχει από σπάνια, κληρονομική, ασθένεια που την οδηγεί στην τύφλωση, ασθένεια που κληροδότησε στο γιο της Τζιν.

Δουλεύει σαν σκυλί σε εργοστάσιο ελασμάτων της περιοχής και αποταμιεύει έως το τελευταίο της σεντ για να πληρώσει την εγχείρηση του γιου, να γιατρευτεί από το κακό που η ίδια, εν γνώσει της, του μετέδωσε.

Αυτό είναι το μεγάλο της μυστικό που σε στιγμή αδυναμίας αποκαλύπτει στο φιλικό αστυνομικό που όμως φευ είχε ανάγκη από λεφτά.

Εδώ χαράζεται η αφετηρία όλων των κακών. Ο φον Τρίερ σχολιάζει τις συνθήκες εργασίας των προλετάριων εργατών, ψελλίζει κάτι για τις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους στο διάστημα της παραγωγής. Αναλύει την αιτιότητα κάθε κίνησης, κάθε κατάστασης, χωρίς να λογαριάζει το χρόνο.

Χρησιμοποιεί πολλές και διαφορετικές ψηφιακές κάμερες, τις περισσότερες φορές στον ώμο, πολλές από τις λήψεις θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν «ανορθόδοξες», επιμένει στα κοντινά και τα πολύ κοντινά πλάνα, επιμένει να ψαχουλεύει τις λεπτομέρειες που φωτίζουν το όλο.

Παρ 05 Ιουλ 2013 – Κυρ 07 Ιουλ 2013: Pieta

Προβολές : 21.00 και 23.00

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Κιμ Κι Ντουκ Παραγωγοί: Κιμ Κι Ντουκ, Κιμ Σουν Μο, Κιμ Γου Τάεκ, Κορέα

Διάρκεια: 104΄

Σύνοψη: Έχοντας προσληφθεί ως μπράβος από τοκογλύφους, ένας άντρας εκφοβίζει και απειλεί αυτούς που χρωστάνε ώστε να επιστρέψουν τα χρήματα που έχουν δανειστεί.

Αυτός ο άντρας, που ούτε οικογένεια έχει ούτε τίποτα να χάσει ουσιαστικά, συνεχίζει τη δουλειά και αυτό τον τρόπο ζωής παρά τον πόνο που προκαλεί σε τόσους ανθρώπους καθημερινά.

Μια ημέρα, μια γυναίκα εμφανίζεται μπροστά του και ισχυρίζεται ότι είναι η μητέρα του.

Ο άντρας την απορρίπτει ψυχρά στην αρχή, όμως σταδιακά την δέχεται στη ζωή του. Τότε είναι που αποφασίζει να εγκαταλείψει τη σκληρή δουλειά του και να ζήσει μια φυσιολογική, πιο κόσμια και λογική ζωή.

Ξαφνικά όμως η μητέρα του απαγάγεται. Υποθέτοντας ο ίδιος ότι πιθανώς να είναι κάποιος από το παρελθόν που του έχει φερθεί βίαια, ξεκινάει και βλέπει έναν έναν αυτούς που είχε κάποτε ενοχλήσει ώστε να βρει τη μητέρα του.

Τελικά βρίσκει τον απαγωγέα για να έρθει αντιμέτωπος όμως με τρομερά σκοτεινά μυστικά του παρελθόντος που τον φοβίζουν πραγματικά, και που είναι προτιμότερο να μην τα είχε ποτέ μάθει.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ