Το  4ο Γυμνάσιο Χανίων επισκέπτεται το ισπανικό σχολείο Virgen del Pasico στα πλαίσια του Erasmus+

Πέντε μαθητές του 4ου Γυμνασίου Χανίων, υπό την συνοδεία του διευθυντή του σχολείου κ. Παπαγιάννη και της υπεύθυνης του προγράμματος κ. Μπατάκη, είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν από τις 19 έως τις 25 Μαΐου το ισπανικό σχολείο Virgen del Pasico, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή Torre Pacheco της Μούρθια και να ζήσουν αξέχαστες στιγμές με τους ισπανούς συνομηλίκους τους και τις οικογένειες που τους φιλοξένησαν. Η μαθητική κινητικότητα χρηματοδοτήθηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα  Erasmus + με τίτλο ΜASTER  « Μεταγνωστικές Δράσεις και Στρατηγικές για τη Διδασκαλία και για την μαθησιακή Αποτελεσματικότητά», στο οποίο συμμετέχουν σχολεία από την Ισπανία, την Φιλανδία, την Σουηδία και την Δανία.

Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν ενεργά στις προσεκτικά σχεδιασμένες μαθητικές δραστηριότητες του ισπανικού σχολείου, οι οποίες είχαν στόχο την καλλιέργεια των ομαδοσυνεργατικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από δράσεις παιγνιώδους μορφής, όπως γρίφους, παιχνίδια μυστηρίου κ.α, τις οποίες υλοποιούσαν  σε μεικτές διαπολιτισμικές ομάδες μαθητών.

Τα απογεύματα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν άμεσα και αυθεντικά τον τρόπο ζωής των οικογενειών που τους φιλοξενούσαν, να συμμετέχουν σε εξωσχολικές δραστηριότητες μαζί με τους νέους τους φίλους και να απολαύσουν την ισπανική φιλοξενία, η οποία κατά την γενική ομολογία τους ήταν εφάμιλλη της ελληνικής.

Η κινητικότητα του σχεδίου ολοκληρώθηκε με εξωδιδακτικές επισκέψεις στην ιστορική πόλη της Καρταχένα, αλλά και στο δημαρχείο του Torre Pacheco, όπου oι μαθητές συνάντησαν τόσο τον δήμαρχο όσο και τους υπεύθυνους εκπαιδευτικών θεμάτων της περιοχής.

Παράλληλα, το πρόγραμμα περιελάμβανε συναντήσεις των εκπαιδευτικών με στόχο την δημιουργία κοινού εκπαιδευτικού υλικού πάνω σε τεχνικές ανάπτυξης μεταγνωστικών δεξιοτήτων και κριτικής σκέψης καθώς και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στον τομέα αυτό. Επιπλέον , οι καθηγητές από τα ευρωπαϊκά σχολεία επιδόθηκαν στον σχεδιασμό κοινών δραστηριοτήτων για μαθητές, οι οποίες καλλιεργούν μια θετική και ανοικτή νοοτροπία σε σχέση με τις προκλήσεις που συναντούν στην σχολική τους πορεία σύμφωνα με τη θεωρία του growth mindset. Αυτός ο στόχος άλλωστε, η διαμόρφωση δηλαδή μιας θετικής νοοτροπίας εναγκαλισμού της διαφορετικότητας, διαπνέει τόσο την στοχοθεσία του σχεδίου όσο και το όραμα του 4ου Γυμνασίου.

Παρακάτω κατατίθενται μερικές από τις εμπειρίες των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:

«Η εμπειρία μου σε μια ξένη χώρα  ξεκίνησε με πολλή αγωνία και άγχος για το τι θα συναντήσω εκεί, στη συνέχεια όμως εξελίχθηκε σε εμπειρία ζωής, καθώς είδα πράγματα που δεν θα μπορούσα να τα δω με την ιδιότητα του τουρίστα. Και αυτά ήταν το σχολείο, το ότι γνώρισα καλύτερα τους ανθρώπους και συγκεκριμένα τους μαθητές και τις οικογένειες τους. Και τελικά μπόρεσα να νιώσω σαν το σπίτι μου παρά την αρχική αμηχανία και την δυσκολία στην επικοινωνία λόγω διαφορετικής γλώσσας.»

(Μανώλης Βυζηράκης, Β1)

Πραγματικά ήταν μια υπέροχη εμπειρία που δυστυχώς δεν μπορούν να τη ζήσουν όλα τα παιδιά και είναι κρίμα γιατί οι αναμνήσεις αυτές θα μας μείνουν. Θα μας λείψουν τα παιδιά πολύ και ανυπομονούμε να τα υποδεχτούμε στην Ελλάδα για να τους δείξουμε την πόλη και την καθημερινότητα μας.

(Εμμανουέλα Παπουτσάκη, Β3).

zarpanews.gr

loading...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ