Τάσος Βάμβουκας: Καταστροφική η ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου Χανίων

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΤην κάθετη αντίθεσή του ως προς την δρομολογούμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου “Ι. Διασκαλογιάννης” των Χανίων, εξέφρασε και ο επικεφαλής του “Δήμου Ενεργών Πολιτών” και υποψήφιος δήμαρχος κ. Τάσος Βάμβουκας, ο οποίος σε σχετικό δελτίο τύπου αναφέρει:

vamvoukas“Η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων -καθώς και άλλων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας- αποτελεί μια ακατανόητη και καταστροφική επιλογή για τους εξής πολύ σοβαρούς λόγους:

1. Το Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων, που τελεί υπό δημόσιο έλεγχο μέχρι και σήμερα, δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό καθώς έχει κέρδη και όχι ζημίες από τη λειτουργία του, η οποία βελτιώνεται συνεχώς, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται εντυπωσιακά, χρόνο με τον χρόνο, και ο αριθμός των αφίξεων πτήσεων και επισκεπτών από την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό.

2. Ο δημόσιος έλεγχος, που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να διατηρηθεί, δεν έχει δημιουργήσει κανένα απολύτως πρόβλημα μέχρι σήμερα στην ανταγωνιστικότητα του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων, το οποίο προσφέρει φτηνότερες υπηρεσίες από άλλα αεροδρόμια (μεταξύ των οποίων και το «Ελευθέριος Βενιζέλος»), γεγονός που αποτελεί τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα, χάρη στο οποίο επιτεύχθηκε η προσέλκυση εταιρειών χαμηλού κόστους, με τα οφέλη για την τοπική οικονομία και κοινωνία να είναι ήδη σημαντικά και μετρήσιμα. Τυχόν ιδιωτικοποίησή του θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην αύξηση των τελών, με αποτέλεσμα τα Χανιά και η Δυτική Κρήτη γενικότερα να καταστούν ακριβότερος προορισμός, γεγονός που θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις και δυσμενείς επιπτώσεις στον εξαιρετικά κρίσιμο τομέα του τουρισμού και μάλιστα σε περίοδο εντονότατης οικονομικής κρίσης.

3. Στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων εκτελούνται στην παρούσα φάση σημαντικά έργα, προϋπολογισμού δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούν στην επέκταση του υφιστάμενου αερολιμένα, στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και στη δημιουργία νέου σύγχρονου πύργου ελέγχου. Με την ολοκλήρωσή τους το Αεροδρόμιο θα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και θα δύναται να επιτελέσει ακόμη σημαντικότερο ρόλο στην εθνική και τοπική ανάπτυξη και οικονομία.

4. Η πολιτική της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, με την οποία είναι αντίθετη σύσσωμη η τοπική μας κοινωνία, δεν αποτελεί πάγια πρακτική στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντιθέτως, είναι μία πολιτική που εφαρμόζεται κυρίως στις χώρες, οι οποίες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και έχουν μνημόνια, γεγονός που οφείλεται στις ιδεολογικές αγκυλώσεις και εμμονές της «Τρόικας» και των δανειστών.

Με βάση όλα τα παραπάνω, είναι απολύτως σαφές και ξεκάθαρο ότι η επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων μόνο δυσμενείς επιπτώσεις θα έχει για την εθνική και την τοπική μας οικονομία. Κατά συνέπεια, ως «Δήμος Ενεργών Πολιτών» καλούμε την κυβέρνηση και προσωπικά τον αρμόδιο Υπουργό να μην προχωρήσει σε μία τέτοια ενέργεια, που ούτε λογική έχει, ούτε οφέλη θα επιφέρει σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τι δεν καταλαβαίνεις? Δείξε μας έγγραφο που να λέει πόσα εισπράττει ο αερολιμένας και πόσο στοιχίζει-ξοδεύει ετησίως και τα ξαναλέμε

  2. Γιατί, επιβάρυνε μήπως ο ΟΠΑΠ τον κρατικό προϋπολογισμό και τον ξεπούλησαν αντί πινακίου φακής?

    Επιχειρηματολογία είναι αυτή?

    Πρόταση ή στάση είναι αυτή, όταν παρακολουθούμε τους αναίσχυντους να ξεπουλάνε τα απομεινάρια από τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς δημοσίου συμφέροντος, σαν να πρόκειται για εκχωρημένα στα (απο)κόμματά τους τιμάρια, για να ταΐσουν ένα ειδεχθές, ύποπτης προέλευσης, αδηφάγο κι ανεξέλεγκτο δημόσιο χρέος που οι ίδιοι με τις πράξεις και τις παραλείψεις τους δημιούργησαν?

    Υ.Γ. Την πρότασή μου την έχω καταθέσει από τον περασμένο Απρίλιο. Ελπίζω να ξυπνήσουμε προτού εγκατασταθεί ο “επενδυτής” (sic)

    http://my-pillow-book.blogspot.gr/…/04/dascaloyiannis.html

  3. Αυτή η μάχη οπισθοφυλακών, με το ένα μετα το άλλο τα οχυρά να πέφτουν (γιατί τα ίδια άκουγα για Ολυμπιακή, για δρόμους με διόδια, για ιδιωτικά πανεπιστήμια, για καθαριότητα, για ΟΠΑΠ κλπ κλπ) δε βρίσκω να έχει νόημα. Ο δε Βάμβουκας το κάνει προεκλογικά, αλλιώς θα είχε φτιάξει κόμμα αντί-ιδιωτικοποίησης (όπως είναι το ΚΚΕ)… Καιρός να εξηγήσει κάποιος πως δουλεύει το σύστημα και να κάνει σημαία την κεντρική αντίθεση και όχι τις επι μέρους που αντανακλούν αντιθέσης μέσα στον ΑΣΕ και μόνο!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ