Πανζουρλισμός από κόσμο στα Χανιά για Δεκαπενταύγουστο: Τι προβληματίζει τους επιχειρηματίες | Photos

Διαφορετικός είναι ο φετινός Αύγουστος στα Χανιά, αφού από τη μία η ξαφνική αναχώρηση της Ryanair και η συνακόλουθη “καθίζηση” στον εσωτερικό τουρισμό κι από την άλλη η διάχυση του κόσμου σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του νομού λόγω της εξάπλωσης της AirBnb, δείχνουν να αλλοιώνουν την φυσιογνωμία του τουρισμού στην περιοχή μας.

Συγκεκριμένα, ενώ τόσο η κίνηση του κόσμου όσο και τα επίσημα στοιχεία για τις αφίξεις και τις πληρότητες των ξενοδοχείων που φτάνουν το 95% (βλ. φωτο από Booking.com), συνθέτουν μια ιδιαίτερα θετική εικόνα, αυτό δεν μεταφράζεται και σε “τζίρο” για τις επιχειρήσεις του τουρισμού.

Στο 95% η πληρότητα για τα καταλύματα στην πόλη των Χανίων
Στο σύνολο του νομού Χανίων, η πληρότητα φτάνει το 94%

Το zarpanews.gr μίλησε με επιχειρηματίες της πόλης, οι οποίοι μετέφεραν μια εικόνα μάλλον… μελαγχολική από τη φετινή σαιζόν, η οποία δεν αναστρέφεται ούτε αυτές τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου που η κίνηση κορυφώνεται.Greek salad και τζατζίκι δια δύο

Δυστυχώς, όπως μας είπαν, οι Έλληνες πελάτες είναι πολύ λιγότεροι φέτος και στα καταστήματα εστίασης  στο Ενετικό Λιμάνι και την Παλιά Πόλη αλλά και στα σουβλατζίδικα του κέντρου, με αποτέλεσμα η μείωση της κατανάλωσης να είναι ιδιαίτερα αισθητή. Από την άλλη, οι αλλοδαποί τουρίστες, συνεχίζουν τις φειδωλές επιλογές, παραγγέλνοντας μια σαλάτα και μία μπύρα ή ένα τζατζίκι, δια δύο… απλώς για να ξεκουραστούν ή να απολαύσουν τη θέα αφού είτε μένουν σε all inclusive ξενοδοχείο είτε σε σπίτι μέσω AirBnb όπου μαγειρεύουν και τρώνε.

Άδεια τραπεζάκια στο Λιμάνι

Επιχειρηματίες που δραστηριοποιείται πάνω από 20 χρόνια στο Ενετικό Λιμάνι, μας έλεγε πως φέτος, δεν υπάρχει σταθερή ροή πελατών με αποτέλεσμα, εκτός από τις βραδινές ώρες, στη διάρκεια της ημέρας τραπεζάκια να μένουν άδεια, ακόμα και στα καταστήματα του λιμανιού.

Ψώνια μόνο για σουβενίρ

Αλλά και στα καταστήματα με τουριστικά είδη και τα εμπορικά που βρίσκονται στην ευρύτερη παλιά πόλη και το ιστορικό κέντρο, η ψυχολογία δεν είναι καλύτερη. Όπως μας μετέφεραν, οι Έλληνες πελάτες είναι ελάχιστοι ενώ και οι ξένοι εμφανίζονται πιο “σφιχτοί” καθώς η κρίση, φαίνεται να έχει επηρεάσει όλη την Ευρώπη πλέον. Τα όποια ψώνια τους, εξαντλούνται σε επίπεδο… σουβενίρ ενώ δεν λείπουν και τα παζάρια, ακόμα και για είδη χαμηλής αξίας.

Εκπτώσεις και στα πανηγύρια 

Ενδεικτικό όμως είναι και το παράδειγμα με τα πανηγύρια του Δεκαπενταύγουστου που έχουν προχωρήσει σε γενναίες “εκπτώσεις” σε σχέση με τρία – τέσσερα χρόνια πριν. Ακόμα και τα πιο φημισμένα και δημοφιλή εξ αυτών, δεν έχουν είσοδο πάνω από 15 ευρώ (με πλήρες μενού, κρασί κλπ) ενώ μέχρι πρότινος οι τιμές έφταναν και πάνω από 20 ευρώ.

Θα φανεί στο χειροκρότημα

Πάντως, οι απαντήσεις θα δοθούν με τον πλέον επίσημο τρόπο μετά το κλείσιμο της τουριστικής περιόδου και από τα επίσημα έσοδα που κάθε χρόνο δίνονται στην δημοσιότητα και από την μεγάλη έρευνα των φορέων της Δυτικής Κρήτης (ΜΑΙΧ, Πολυτεχνείο Κρήτης, Ένωση Ξενοδόχων, Περιφερεια, Δήμοι).

Για την ώρα, φαίνεται πως η διαμόρφωση μιας ιδιαίτερης τουριστικής ταυτότητας για την περιοχή μας, με ποιοτικά κυρίως χαρακτηριστικά και διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό, παραμένει ζητούμενο.

zarpanews.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Οτι τι; Πρεπει καθε τουριστας να καθεται στο μαγαζι σας στο λιμανι να πληρωνει τις τιμες στα υψη και να παιρνει και 15 πραγματα για να ειστε ικανοποιημενοι; Ή να ερθει ο Χανιωτης αυτες τις μερες σε εσας που σε καθε σπιθαμη γης εχετε βαλει καρεκλα η τραπεζι και δεν το σεβεστε ενω τον χειμωνα τον παρακαλετε!

    ΥΓ. Αγαπημενο zarpa ξερω οτι δεν φοβασαι να κανεις τα ρεπορταζ, οποτε σε παροτρυνω μπας και ξυπνησει κανεις αρμοδιος να κανεις μια βολτα με φωτογραφικο υλικο απο το λιμανι και να δημοσιοποιησεις το χαλι με τα τραπεζακια, τα πεζοδρομια κτλ.

Comments are closed.