Ο τουρισμός καταλύτης αλλαγών στο λιανεμπόριο στην Κρήτη

supermarket karotsi rafiaΗ τουριστική έκρηξη στην Κρήτη δημιουργεί ευκαιρίες στην ανάπτυξη του λιανεμπορίου στο νησί. Έτσι με αιχμή τις τοπικές αλυσίδες S/M οι μεγάλοι του κλάδου προσπαθούν να αποσπάσουν μερίδια αγοράς.

Στα «σκαριά» είναι η δημιουργία του τρίτου ισχυρού πόλου στην εγχώρια αγορά σουπερμάρκετ με την κυοφορούμενη συνεργασία μεταξύ της εταιρίας Σκλαβενίτης και της Αφοι Βερόπουλοι. Ήδη είναι σε φάση των απαιτούμενων εγκρίσεων η συμφωνία μεταβίβασης του 60% της αλυσίδας Χαλκιαδιάκης, που αποτελεί βασικό πυλώνα λιανεμπορίου στην Κρήτη από την Αφοί Βερόπουλοι στην Σκλαβενίτης.

Καταλυτικός ρόλος στην «κρητική» αυτή συμφωνία είναι αυτός της Τράπεζας Πειραιώς, στην οποία διατηρούν δανειακά χαρτοφυλάκια οι εταιρίες αυτές (Χαλκιαδάκης, Βερόπουλος).

Εφόσον προχωρήσει η συμφωνία για την μεταβίβαση της Χαλκιαδάκης, (κάτι που πριν καιρό είχε ακουστεί και πάλι με μνηστήρα άλλη αλυσίδα SM) αναμένεται να ενισχυθεί κεφαλαιακά η Βερόπουλος, ενώ η Σκλαβενίτης θα αποκτήσει πρόσβαση στην άκρως ενδιαφέρουσα αγορά λόγω τουρισμού της Κρήτης.

Η Χαλκιαδάκης διαθέτει δίκτυο 38 καταστημάτων στην Κρήτη, απασχολεί 920 εργαζομένους και πέρυσι πραγματοποίησε πωλήσεις 132,5 εκατ. ευρώ (από 130,9 εκατ. ευρώ το 2012) και προ φόρων κέρδη 4,5 εκατ. ευρώ (από 2,16 εκατ. ευρώ το 2012).

Ωστόσο η συμφωνία αυτή φαίνεται να είναι μόνο η αρχή καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι η Σκλαβενίτης ενδιαφέρεται ενεργά και για την ίδια τη Βερόπουλος που σήμερα διαθέτει δίκτυο 222 καταστημάτων στην Ελλάδα.

Το σενάριο αυτό που δεν επιβεβαιώνεται από τη διοίκηση της τελευταίας. Ωστόσο επανέρχεται με δημοσιεύματα καθώς συνδέεται με τις διαδικασίες συγκέντρωσης που προωθούνται συνολικά στον κλάδο λόγω και των παράλληλων τραπεζικών εξελίξεων.

Η αλυσίδα που πέρυσι πραγματοποίησε πωλήσεις 1,19 δισ. ευρώ (έναντι 1,23 δισ. ευρώ το 2012) και κέρδη μετά από φόρους 9,6 εκατ. ευρώ (από 10,24 εκατ. ευρώ το 2012), προετοιμάζεται για τα πρώτα της καταστήματα σε γειτονικούς νομούς, σε Κόρινθο και Εύβοια.

Από το 2006 έως σήμερα έχει υλοποιήσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 180 εκατ. ευρώ και πλέον το δίκτυό της αριθμεί 110 καταστήματα, έναντι 36 το 2008, με τον ηγέτη της αγοράς, τη Μαρινόπουλος να διαθέτει δίκτυο 877 καταστημάτων μόνον στην Ελλάδα.

Πηγή: bluebirds.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ