Ο Σκλαβενίτης “πατάει” Κρήτη | Μετά τον Χαλκιαδάκη “χτυπάει” το Makro

sklavenitisΕνόψει της απόκτησης του 60% της κρητικής αλυσίδας «Χαλκιαδάκης» από τον όμιλο Βερόπουλου, δες εδώ,  μια νέα επιχειρηματική συμφωνία για την οποία οι εμπλεκόμενες πλευρές εργάστηκαν εντατικά για διάστημα έξι τουλάχιστον μηνών, αναμένεται να ανακοινωθεί τη προσεχή Δευτέρα.

Η αλυσίδα σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης προχωρά στην εξαγορά της Μakro Cash & Carry η οποία διαθέτει 12 καταστήματα σε μεγάλες πόλεις της χώρας και η οποία απευθύνεται σε επαγγελματίες – πελάτες χονδρικής (ξενοδοχεία, εστιατόρια, έμποροι τροφίμων κ.α.).

H Σκλαβενίτης προχώρησε στο deal αξιοποιώντας κεφάλαια που εξασφάλισε έπειτα από συμφωνία που πραγματοποίησε με μεγάλη ΑΕΕΑΠ (η οποία προ μηνών ενέταξε στο χαρτοφυλάκιό της τα ακίνητα γνωστής εταρείας που δραστηριοποιείται στο χώρο του DYI – Home Improvement), στην οποία παραχώρησε μέσω sale&lease back ακίνητά της.

Πέρυσι η Σκλαβενίτης πραγματοποίησε πωλήσεις 1,19 δισ. ευρώ (έναντι 1,23 δισ. ευρώ το 2012) και κέρδη μετά από φόρους 9,6 εκατ. ευρώ (από 10,24 εκατ. ευρώ το 2012) και προετοιμάζεται να υλοποιήσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα για την επέκταση της παρουσίας της εκτός Λεκανοπεδίου (όπου μέχρι σήμερα είχε επικεντρωθεί) ανοίγοντας καταστήματα σε γειτονικούς νομούς, σε Κόρινθο και Εύβοια. Υπό την προϋπόθεση να δοθούν οι απαιτούμενες σε αυτές τις περιπτώσεις εγκρίσεις από τις αρμόδιες Επιτροπές, με την εξαγορά της Μakro η Σκλαβενίτης πέραν του ότι εισέρχεται στο κομμάτι της χονδρικής όπου οι συσχετισμοί δυνάμεων ήταν και καιρό παγιωμένες, ισχυροποιείται περαιτέρω στην αγορά των σουπερμάρκετ όπου ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί σφοδρά το τελευταίο διάστημα, αποκτώντας πλέον πανελλαδική παρουσία.

Υπενθυμίζεται πως η Σκλαβενίτης έχει επίσης συμφωνήσει να αποκτήσει -με την Τράπεζα Πειραιώς να διαδραματίζει ενεργό ρόλο- το 60% της κρητικής αλυσίδας τροφίμων «Χαλκιαδάκης» (η οποία διαθέτει δίκτυο 38 καταστημάτων στην Κρήτη) από τη Βερόπουλος, με τις δύο πλευρές να αναμένουν τις εγκρίσεις από τις αρμόδιες αρχές. Είχαν προηγηθεί το 2013 η απόκτηση των αλυσίδων Extra-Πρώτα και Φθηνά, Δούκας και Μπαλάσκας. Σημειώνεται ακόμη πως και στο παρελθόν η Σκλαβενίτης είχε προχωρήσει σε συμφωνίες sale&lease back ακινήτων της προκειμένου να αναχρηματοδοτήσει το δανεισμό της και να υποστηρίζει το επενδυτικό της πλάνο.

Από το 2006 έως σήμερα η Σκλαβενίτης έχει υλοποιήσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 180 εκατ. ευρώ και το δίκτυό της αριθμεί 110 καταστήματα, έναντι 36 το 2008.
xalkiadakiscapital.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ