Κρέας και φρούτα «κόβουν» οι Ιταλοί λόγω κρίσης

κρέας-και-φρούτα-κόβουν-οι-ιταλοί-λό-446580

Η οικονομική κρίση που πλήττει τα τελευταία χρόνια την Ευρώπη του Νότου έχει επιπτώσεις, μεταξύ άλλων, και στις διατροφικές επιλογές των πολιτών.

Μπορεί όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΑΠΕ οι Έλληνες καταναλωτές να έχουν κάνει «στροφή» στη σαρδέλα και τον γαύρο, επιλέγοντας δηλαδή πιο οικονομικά ψάρια, όμως, κάτι αντίστοιχο παρατηρείται και στην Ιταλία.

Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα La Repubblica οι Ιταλοί καταναλωτές έχουν αφαιρέσει από το καθημερινό τραπέζι τους, φρούτα, κρέας και ακριβά ψάρια καθώς η κρίση τους έχει επηρεάσει σημαντικά, με αποτέλεσμα οι οικογένειες να έχουν περιορίσει κατά 12,2% τα έξοδα για το σούπερ μάρκετ.

Την ίδια στιγμή, παρατηρείται το φαινόμενο του «food social gap», του κοινωνικού διατροφικού κενού, καθώς συνταξιούχοι και χαμηλόμισθοι αναγκάζονται να απορρίψουν τρόφιμα με υψηλό κόστος, όπως το κρέας και το ψάρι, ενώ για μερικές κατηγορίες πολιτών απαγορευτικά είναι ακόμα και τα ζυμαρικά. Έτσι, αυτομάτως, σχηματίζεται ένα κοινωνικό κενό ανάμεσα σε εκείνους και τις οικογένειες που η οικονομική τους κατάσταση τους επιτρέπει ακόμα έξοδα για τρόφιμα.

Ενδεικτικά είναι τα ποσοστά που έχουν καταγραφεί το τελευταίο έτος, με 16,6 εκατ. Ιταλών (στο σύνολο του πληθυσμού που ξεπερνάει τα 60 εκατ. πολιτών σύμφωνα με στοιχεία του 2015), να έχουν ελαττώσει την κατανάλωση κρέατος, 10,6 εκατ. πολιτών να έχουν ελαττώσει την κατανάλωση ψαριού, 9,8 εκατ. τα ζυμαρικά, 3.6 εκατ. τα φρούτα, 3.5 εκατ. τα λαχανικά.

Τα τελευταία επτά χρόνια δε, η δαπάνη για τρόφιμα έχει μειωθεί κατά 12,2%, αλλά στα νοικοκυριά με χαμηλές ετήσιες απολαβές το ποσοστό αυτό αγγίζει ακόμα και το 19,4%, ενώ ανάμεσα στους άνεργους το ποσοστό φτάνει ακόμα και το 28,4%.

«Αυτό σημαίνει ότι πολλοί δεν μπορούν να αγοράσουν βασικά τρόφιμα της μεσογειακής διατροφής. Το τραπέζι γίνεται με αυτό τον τρόπο ένα σημείο κοινωνικής ανισότητας από το οποίο θα προκληθούν σχετικές κοινωνικές επιπτώσεις: Ολοένα περισσότερες ασθένειες και παχυσαρκία», επισήμανε ο γενικός διευθυντής του ιταλικού ινστιτούτου κοινωνικών ερευνών Censis, Μασιμιλιάνο Βαλέρι.

Από την άλλη, ο πρόεδρος του ινστιτούτου, Τζουζέπε Ντε Ρίτα, δήλωσε σε συνέντευξή του στο ιταλικό έντυπο πως μετά την κρίση «οι Ιταλοί είναι αναγκασμένοι να κάνουν επιλογές», εξηγώντας πως οι πολίτες έχουν θυσιάσει κάποιες αγορές από το σούπερ μάρκετ, αλλά δεν λένε «όχι» στις αθλητικές δραστηριότητες των παιδιών ή στην εβδομάδα διακοπών για ολόκληρη την οικογένεια. Όσο για τις αγορές στα ρούχα, αυτές, όπως εξήγησε ο Ντε Ρίτα, γίνονται σχεδόν αποκλειστικά από καταστήματα με οικονομικές λύσεις.

Πηγή: amna.grprotothema.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook