Η Fraport πετά το μπαλάκι στους φορείς των Χανίων: Φτιάξτε τον προορισμό και θα φτιάξουμε το Αεροδρόμιο | Photos

Ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης που θα φτάσει το 18% αναμένεται το καλοκαίρι στο αεροδρόμιο των Χανίων, εκτιμά η Fraport Greece, προβλέποντας μια εξαιρετική σαιζόν για τα Χανιά. Το διευθυντικό team των νέων διαχειριστών του “Δασκαλογιάννη” παρουσίασε τα πλάνα της εταιρείας για το αεροδρόμιο, σε μια εκδήλωση φορτισμένη από την ξαφνική αποχώρηση της Ryanair. “Είναι άδικο να επικεντρωνόμαστε σε μία εταιρεία, απλώς επειδή κάνει πολύ θόρυβο και να μην βλέπουμε όλες αυτές τις εταιρείες που είτε έρχονται για πρώτη φορά είτε αναπτύσσουν το δίκτυό τους” τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλεξάντερ Τσινέλ, απαντώντας στην δυσαρέσκεια της τοπικής κοινωνίας που δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τον Γερμανικό όμιλο.

Τα φετινά δρομολόγια από και προς Χανιά

Ωστόσο, στην πορεία της εκδήλωσης και απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα που τέθηκαν και επανατέθηκαν, οι διευθυντές… πέταξαν το μπαλάκι πίσω στους τοπικούς φορείς, λέγοντας -πότε ευθέως και πότε ανάμεσα στις γραμμές- πως η εποχικότητα του Αεροδρομίου, οφείλεται στην εποχικότητα του προορισμού.

“Φτιάξτε μας την αγορά και θα σας φτιάξουμε το Αεροδρόμιο” απάντησε ο κ. Τσινέλ σε ερώτημα του αντιπεριφερειάρχη Νίκου Καλογερή για τα σχέδια της εταιρείας για τον χειμερινό τουρισμό. “Φανταστείτε τη Μύκονο” προσέθεσε. “Έστω ότι αύριο μια εταιρεία βάζει 10 πτήσεις για Μύκονο τον χειμώνα. Ποιος θα πάει; Κανείς.” είπε, φέρνοντας ως αντίθετο θετικό παράδειγμα τη Σαντορίνη, η οποία αν και έχει ένα κακό αεροδρόμιο, έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως προορισμός παντός καιρού.

“Εμείς απλώς διαχειριζόμαστε μια εγκατάσταση. Κανείς δεν θα έρθει στα Χανιά για το Αεροδρόμιο. Φτιάξτε την Αγορά και οι εταιρείες θα έρθουν” τόνισε από την πλευρά του ο Ηλίας Μαραγκάκης, επιχειρησιακός διευθυντής. Με καταγωγή από τα Χανιά ο ίδιος, ξεκίνησε την παρουσίασή του λέγοντας πως η παραχώρηση των αεροδρομίων είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει στον τουρισμό. Στην παρουσίασή του, στάθηκε ιδιαίτερα στην παύση της 24ωρης λειτουργίας του αεροδρομίου κατά τους χειμερινούς μήνες, υποστηρίζοντας πως πρόκειται για “παρεξήγηση”. “Δεν κλείνει το αεροδρόμιο, κλείνει μόνο το κτήριο κι αυτό για τρεις ώρες από 1 έως 4 τα ξημερώματα, επειδή δεν υπάρχουν πτήσεις. Φυσικά και υπάρχει προσωπικό και μπορεί να εξυπηρετηθεί οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει το 2018 όμως στόχος μας είναι να υπάρχουν πτήσεις ώστε να μην κλείνει ποτέ” τόνισε.

Στις αλλαγές στην πίστα για την καλύτερη διαχείριση των αεροσκαφών με το λεγόμενο pushback που εξασφαλίζει 10 θέσεις αεροσκαφών αντί για 5, αναφέρθηκε ο τεχνικός διευθυντής, Αντώνης Πανταζής, ο οποίος παρουσίασε τα έργα που είναι σε εξέλιξη στον αεροσταθμό και την πίστα. “Ακούω ότι δεν κάνουμε εργασίες. Κάνουμε σημαντικές εργασίες χωρίς να φαίνονται. Κλείνουμε τις αίθουσες σε συνεννόηση με τον αερολιμενάρχη και δουλεύουμε βράδυ. Θα ήταν πρόβλημα για εμάς, να γίνεται αντιληπτό από τους επιβάτες ότι κάνουμε εργασίες” τόνισε. 

Χέρι συνεργασίας

Πάντως, στη διάρκεια της παρουσίασης τονίστηκε επανειλημμένα από τα στελέχη της Fraport πως η εταιρεία είναι “στην ίδια πλευρά” με την κοινωνία, τους επιχειρηματίες και τους φορείς”. “Τα συμφέροντά μας είναι κοινά” ανέφερε ο κ. Τσινέλ, ενώ πριν ολοκληρώσει την ομιλία του θέλησε να απαντήσει σε κάποια ζητήματα που όπως είπε έχουν τεθεί από τα τοπικά ΜΜΕ:

Πρώτον “Το αεροδρόμιο δεν κλείνει. Ναι, οι ώρες λειτουργίας μειώθηκαν αλλά έστω και μία πτήση να έρθει, το αεροδρόμιο ανοίγει.

Δεύτερον, δεν έχουμε αυξήσει τους φόρους. “Όλα τα τέλη που έχουν επιβληθεί είναι αυτά που προβλέπονται από την σύμβαση παραχώρησης, η οποία αποτελεί νόμο του κράτους”.

Τρίτον, η Ryanair παραπληροφορεί όταν μιλά για επιπλέον χρεώσεις. Η πολιτική που ακολουθούμε για την παραμονή των αεροσκαφών στην πίστα είναι οι 4 πρώτες ώρες δωρεάν για όλα τα αεροσκάφη. Άλλωστε τα αεροπλάνα βγάζουν λεφτά όταν πετούν. Καμία εταιρεία δεν συμφέρει να έχει αεροπλάνα στο έδαφος. Τώρα το εάν η εταιρεία δεν έχει τι να κάνει τα αεροπλάνα της τον χειμώνα είναι άλλο θέμα.

Τέλος, πληρώνουμε στον Δήμο Χανίων μέχρι τελευταίο σέντ, για τις υπηρεσίες που μας παρέχει, αποκομιδή και τελική διάθεση των απορριμάτων”.

“Είμαστε καλοί γείτονες, έχουμε κοινό στόχο, την ανάπτυξη του αεροδρομίου” είπε κλείνοντας.

Ανάπτυξη αλλά…

Πάντως η εταιρία δεν φάνηκε να σπουδαιολογεί το κόψιμο των εσωτερικών πτήσεων που είναι η μεγαλύτερη πληγή που αφήνει η Ryanair στην τοπική οικονομία. Τα στελέχη της, εκτιμούν πως αν όντως υπάρχει κενό, θα καλυφθεί σύντομα από άλλη εταιρία. Παράλληλα, δήλωσαν ρητά πως δίνουν έμφαση όχι στην ανακύκλωση των ίδιων επιβατών αλλά στην προσέκλυση νέων εταιρειών που θα προσφέρουν νέες συνδέσεις με νέους προορισμούς.

Όσο για την πτωτική έως τώρα πορεία στην κίνηση στο “Δασκαλογιάννης”, αν και δεν έχουν τα δεδομένα για να την ερμηνεύσουν πλήρως, θεωρούν πως είναι συγκυριακή. “Σύντομα θα ξαναδούμε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης στα Χανιά” τόνισε ο Τσινέλι, επισημαίνοντας πως το αεροδρόμιο τους ενδιαφέρει πολύ και δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξή του.

Μάλιστα, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο για μείωση φόρων τους χειμερινούς μήνες αν και όπως είπε αυτό δεν είναι κάτι που η εταιρία έχει εξετάσει.

Μεγάλο ενδιαφέρον ξενοδόχων

Η αίθουσα του Σαμαριά γέμισε κυρίως με ξενοδόχους και επιχειρηματίες του τουρισμού ενώ δεν έλειψε και η θεσμική εκπροσώπηση Δήμου Χανίων και Περιφέρειας Κρήτης με τον αντιπεριφερειάρχη Νίκο Καλογέρη, τον γγ Δήμου Χανίων Δημήτρη Φραγκάκη και της αντιδημάρχου τουρισμού Ελευθερίας Αλιφιεράκη αλλά δημοτικών συμβούλων και φορέων του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου.

Νωρίτερα, ένταση προκλήθηκε μεταξύ ΜΑΤ και διαδηλωτών που διοργάνωσαν κινητοποίηση ενάντια στο “ξεπούλημα” όπως λένε των αεροδρομίων (ΕΔΩ)

zarpanews.gr

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μα αφού εμεις δεν γνωριζουμε….και το ευρωπαικο μαντζμεντ έχει αλλο αερα….βεβαια να μην πουμε πουθενα ότι το αεροδρόμιο έχει μειωση στην επιβατικη κινηση φευγουν εταιρειες κοβονται εγχωρια δρομολογια ας μεινει μεταξυ μας!!!Ερχεται ομως η αναπτυξη!!!Θα γεμισουμε τουριστες απο τις ΗΠΑ και από την Ιαπωνια!!!

  2. Απλά το ζητημα είναι 1 χρονο ευρωπαικο μαντζεμεντ που λενε και οι φιλοι μας οι ‘επιφανεις’των Χανιων τι αποτελέσματα εφερε για την περιοχη των Χανιων?Πρέπει όλοι να αναλογιστουμε…θα υπαρχει ένα αεροδρόμιο που θα προσελκύει ποσοτικο και ποιοτικο τουρισμο και θα εξυπηρετει και τον εγχωριο πληθυσμο με ασφαλη οικονομικη γρηγορη μετακινηση η θα δημιουργηθουν μονοπωλιακες καταστάσεις?

  3. Απο ποτε ρε μαγκες το αεροδρομιο προσελκυει τουριστες;;;;

    Γιδια ειμαστε ξυπνηστε!
    Οταν σταματησουμε να πεταμε σκουπιδια στο δρομο, παρκαρουμε οπου να ναι, κλεινουμε ραμπες κοβουμε δεντρα για να βαλουμε τραπεζακια κλπ κλπ τοτε θα ανεβει η ποιοτητα τουρισμου.
    Ως τοτε γιδια…. Ολοι μας

  4. Ναι ναι φιλε μου καλε μου….αλλά δεν σχολιασες την διαχειριστικη πολιτικη της Fraport εκτός αν συμφωνεις με την ντοπια κουστωδια της στα Χανια….

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ