«Η Μαίρη Λίντα ήξερε ότι ήμουν gay όταν τα φτιάξαμε»

η-μαίρη-λίντα-ήξερε-ότι-ήμουν-gay-όταν-τα-201869

«Στους αρραβώνες μας που έγιναν στο ωραίο σπίτι της, η Λίντα ρώτησε τη φίλη μας Μάγια Μελάγια, που ήταν παρούσα, αν είμαι gay»

Η παραπάνω δήλωση αποτελεί μέρος μίας συνέντευξης που σίγουρα θα συζητηθεί: «Όταν η Μαίρη χώρισε από τον άντρα της παίζαμε μαζί στο θέατρο Μινώα και κάναμε στενή παρέα. Κάθε βράδυ βγαίναμε για παϊδάκια και μια βραδιά μου λέει…«Εμείς όλο μαζί είμαστε, δεν μένουμε και μαζί»; Όταν τα φτιάξαμε ήξερε ότι ήμουν gay και ήμασταν έτοιμοι να παντρευτούμε. Στους αρραβώνες μας που έγιναν στο ωραίο σπίτι της, η Λίντα ρώτησε τη φίλη μας Μάγια Μελάγια, που ήταν παρούσα, αν είμαι gay, προσθέτοντας ότι «και για τον Μανώλη Χιώτη έλεγαν τα ίδια»». sagior_lindaΑυτά εξομολογείται μεταξύ άλλων ο 75χρονος σήμερα, Τάκης Σαγιώρ στη συνέντευξή του στην εφημερίδα Espresso. O γνωστός χορευτής μίλησε για όλους και για όλα ξεκινώντας από τις κακές σχέσεις που είχε για πολλά χρόνια με τον Γιάννη Δαλιανίδη: «Τα τελευταία είκοσι χρόνια της ζωής του «τα φτιάξαμε». Ηταν καλός φίλος -όποιο μυστικό σου ήξερε το έθαβε- και αξιοπρεπής κύριος. Ομως ίσως επειδή ξεκίνησε ως χορευτής και εμφανισιακά ήταν κακοφτιαγμένος -κάτι που το έλεγε μόνος του- με μια μύτη σαν… παπαγάλου, είχε μάλλον απωθημένα με τους χορευτές.

Δουλέψαμε στην ταινία του «Κάτι να καίει», στην οποία έκανα αδιάφορα χορευτικά με τη Μάρθα Καραγιάννη, αλλά επειδή στο «πανί» είδα ότι μου είχε κόψει μεγάλα κομμάτια, έκανα τα παράπονά μου. Ε, αυτός ήταν και ο λόγος που δεν ξαναδουλέψαμε, διότι, όπως μου είχε πει, με έβαλε στη μαύρη λίστα» μας λέει ο Σαγιώρ. «Για να λέμε αλήθειες, ο Δαλιανίδης χρησιμοποιούσε τότε στις ταινίες του μόνο νέους ηθοποιούς όπως ο Βουτσάς, η Καραγιάννη, ο Κούρκουλος, που μπορούσε να τους χειριστεί όπως ήθελε κι εδώ που τα λέμε τους έδωσε μεγάλη κινηματογραφική λάμψη, που στο θέατρο δεν φάνηκε. «Να τον έχουν εικόνισμα και να τον προσκυνάνε» έλεγε η Σπεράντζα Βρανά για όλους αυτούς, εξαιρώντας πάντα τη Βλαχοπούλου.sagior1»Η Σπεράντζα τον Δαλιανίδη τον ήξερε από τα θέατρα που δούλευαν μαζί, τότε που χρησιμοποιούσε το όνομα Γιάννης Νταλ, έλεγε μια ατάκα στη σκηνή κι έφερνε νερό στους ηθοποιούς στα καμαρίνια. «Αν δεν ήμουν εγώ, δεν θα άνοιγαν στον Δαλιανίδη οι πόρτες του Φίνου» μου έχει πει η Βρανά, την οποία όμως ο Γιάννης αγνόησε και δεν την πήρε στις κινηματογραφικές δουλειές του. Η Σπεράντζα το έλεγε αυτό, διότι χάρη στην επιμονή της, που επηρέασε τη γυναίκα του Φίνου, την κυρία Τζέλα, πείστηκε τελικά και ο ίδιος ο Φιλοποίμην, ο οποίος του γύρισε την πρώτη ταινία του, τον «Κατήφορο»».

Ο Κούρκουλος

Τον ρωτάμε να μας πει τη γνώμη του για τα «θαψίματα» στα καλλιτεχνικά παρασκήνια. «Αμα έχεις ταλέντο, όσες πόρτες και να σου κλείσουν, κάποια θα ανοίξει στο τέλος, θα φανεί στον κόσμο. Αυτή ήταν και η συμβουλή της Τζένης Καρέζη προς εμένα, όταν στα πρώτα μου βήματα είχα τσακωθεί με τον Κώστα Καρρά και με είχε απειλήσει ότι θα μου κλείσει όλες τις πόρτες» τονίζει και συμπληρώνει ότι κάτι ανάλογο συνέβη με τον Νίκο Κούρκουλο, τον οποίο ο Φιλοποίμην Φίνος δεν τον ήθελε, όμως η μοίρα έφερε τον ηθοποιό στα στούντιό του.

«Ο Φίνος είχε ακούσει διάφορα κουτσομπολιά για το άσχημο τέλος που είχε η στενή φιλία του Νικολάκη με τον σχεδιαστή μόδας της εποχής Σκαλιντό και είχε επηρεαστεί αρνητικά. Ομως, όπως και να το κάνουμε, ο Κούρκουλος ήταν καλύτερος ζεν πρεμιέ, αντρούκλας, όπως ο Μάρλον Μπράντο στο εξωτερικό, και αργά ή γρήγορα θα έβρισκε τη θέση του στο σινεμά. Ετσι κάποια στιγμή ο Δαλιανίδης πήγε στον Φίνο ένα άλμπουμ με φωτογραφίες νέων ηθοποιών για να διαλέξουν με ποιους θα συνεργαστούν και ο δεύτερος, που δεν γνώριζε φατσικά τον Κούρκουλο, στάθηκε στη φωτογραφία του και είπε «αυτός μ’ αρέσει». Ετσι μπήκε ο Νίκος στη Φίνος Φιλμ».sagior2Για το θέμα των gay στον καλλιτεχνικό χώρο ο ίδιος έχει πολλά να αποκαλύψει: «Στο εξωτερικό ο Μάρλον Μπράντο δεν τα είχε με τον Ηλία Καζάν και ο Τζέιμς Ντιν με τον Ροκ Χάτσον; Ε, κάτι ανάλογο έχει συμβεί και στην Ελλάδα. Οι περισσότεροι ζεν πρεμιέ της Ελλάδας είχαν πάει με άντρες. Ξέρω πολύ λίγους ηθοποιούς που δεν έκαναν τέτοιες σχέσεις και αυτοί δεν κάθισαν πολύ στον χώρο. Πολλές πρωταγωνίστριες έπαιρναν τους συντρόφους των φίλων τους που ήταν gay. Ενας παλιός μόδιστρος πέθανε από τον μαρασμό του, όταν μια πολύ γνωστή πρωταγωνίστρια του θεάτρου, που ήταν φίλη του, παντρεύτηκε τον αγαπημένο του, με τον οποίο είχε δεσμό επί είκοσι χρόνια. Επίσης μια άλλη πολύ διάσημη ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου πήρε τον σύντροφο ενός πολύ γνωστού χορευτή, τον παντρεύτηκε.

sagior3»Πολλοί λίγοι καλλιτέχνες, όπως εγώ και ο Γιώργος Μαρίνος, έχουν παραδεχτεί την gay πλευρά τους, αλλά δεν ξέρω αν θα το παραδεχόμασταν κι εμείς αν ήμασταν ζεν πρεμιέ. Στην Ελλάδα το θέμα της ομοφυλοφιλίας παραμένει ακόμη ταμπού.

»Προσωπικά δεν κατάλαβα ποτέ γιατί είναι κατάρα να είσαι gay. Ας αφήσουν αυτά τα περί δήθεν ανδρισμού. Ο άντρας ο σωστός δεν φαίνεται από τα παντελόνια που φοράει, ούτε από τα προσόντα του στο κρεβάτι, αλλά από τη συμπροφορά του, τον τρόπο που μιλάει, που ζει και συναναστρέφεται τους άλλους. Εχω δει στο κρεβάτι gay και στη ζωή αντρούκλα. Ποιον; Τον Μάνο Χατζιδάκι. Επομένως, μακριά από τους δήθεν άντρες…».sagior4Τα καψώνια της Σαπουντζάκη στην Πέγκυ Ζήνα

Τον ρωτάμε αν θα έγραφε ποτέ το βιβλίο της ζωής του και δηλώνει πως λόγω του ότι θα έλεγε μόνο αλήθειες, θα… έκλεινε πολλά σπίτια.

Ωστόσο, ξεφυλλίζοντας τα άλμπουμ με τις πάμπολλες φωτογραφίες της καριέρας του, ζητάμε να μας μιλήσει για κάποια δημοφιλή πρόσωπα με τα οποία συνεργάστηκε στα πρώτα τους βήματα, όπως η πρωτοεμφανιζόμενη -και καταμελάχρινη- Πέγκυ Ζήνα. «Το 1995, σε μια παράσταση στο Σούπερ Σταρ με τον τίτλο «Δώστε τούρτα στον λαό», στην οποία έπαιζαν ο Ηλιόπουλος, η Σαπουντζάκη, ο Ρίζος και ο Ντούζος ήταν και ένα κοριτσάκι που το είχαν φέρει εκεί για το μεροκαματάκι. Ηταν η Πέγκυ Ζήνα, για την οποία, όσο και αν τραγουδούσε καλά, θα πω ότι δεν φανταζόμουν ποτέ πως θα γίνει βεντέτα.

sagior7»Ο μαέστρος και συνθέτης Ζακ Ιακωβίδης είχε γράψει ένα τραγουδάκι για να το πει η Πέγκυ, αλλά η Σαπουντζάκη πάτησε πόδι. «Οχι, δεν θα το πει πριν το φινάλε μας» επέμενε η Ζωζώ, αλλά δεν έγινε το δικό της, γιατί πέσαμε πάνω της και τελικά το κοριτσάκι το είπε».

Το πάθος για το θεατρικό σανίδι, η Βλαχοπούλου και η μεγάλη καριέρα που έκανε ως χορευτής!

Ο Τάκης Σαγιώρ (το κανονικό του όνομα είναι Χρήστος Σαλλίων) γεννήθηκε στην Κέρκυρα. Το θέατρο του άρεσε από μικρό παιδί, αλλά ο πατέρας του ήταν αντίθετος. Στα δεκαπέντε του το έσκασε από το σπίτι αναζητώντας το όνειρό του στην Αθήνα.sagior5«Επί μία εβδομάδα κοιμόμουν στις σκάλες του σινεμά Ρεξ. Τότε θυμήθηκα την πατριώτισσά μου τη Ρένα Βλαχοπούλου -έμαθα πού έμενε στην Πατησίων- και πήγα στο σπίτι της για να της ζητήσω να με βοηθήσει». Πράγματι, η Βλαχοπούλου τον πήρε μαζί της δίνοντάς του μια θέση στις… πίσω σειρές του μπαλέτου του θιάσου της. Σπούδασε χορό στη σχολή της Ελλης Ζουρούδη και στη συνέχεια στον Ρώσο Κνιάζεφ, καθηγητή της Μάργκοτ Φοντέιν, αλλά και στο Μορίς Μπεζάρ. Το 1965 εμφανίστηκε στο περίφημο θεατρικό «Ομορφη πόλις».

Ως χορευτής και χορογράφος με ντάμα του τη Λουίζα Μελίντα έγραψε λαμπρή ιστορία σε θέατρα, κέντρα και μουσικοχορευτικές εκπομπές της τότε κρατικής τηλεόρασης.

sagior6Ενα σημαντικό κομμάτι της καριέρας του με τη Μελίντα είναι αυτό που έζησαν μαζί στη Γερμανία δίνοντας χορευτικές παραστάσεις με την Κατερίνα Βαλέντε, τη Φλορίντα Μπολκάν, τη Μιρέιγ Ματιέ και τη Νάνα Μούσχουρη.

«Σε αυτούς που χρωστώ πολλά είναι ο Μιχάλης Κακογιάννης, ο Κώστας Πρετεντέρης, ο Αλέκος Σακελλάριος, ο Γιώργος Μουζάκης, ο μέγας Μπουρνέλης που μου άνοιξε τις πύλες του Ακροπόλ…» λέει ο ίδιος.

espressonews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook