Γιατί Ανέβηκε το Βίντεο Μπαλτάκου στο Ρωσικό YouTube;

rutubeΜέχρι σήμερα οι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου γνώριζαν το YouTube, το Dailymotion και το Vimeo. Από εδώ και στο εξής στην ψηφιακή μας ζωή μπήκε και το Rutube. Και μάλιστα με τον πιο θεαματικό τρόπο!

Το βίντεο που ανέβηκε στη ρωσική πλατφόρμα Rutube με τον (πρώην) γενικό γραμματέα της κυβέρνησης, Τάκη Μπαλτάκο, να «απολογείται» για τις διώξεις ενάντια στη Χρυσή Αυγή, έκανε πολιτικό και ιντερνετικό «πάταγο». Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, τα views ξεπέρναγαν τις 300.000, τα Facebook share τις 8.200, τα tweets τα 450 (μόνο από την πλατφόρμα, μιας και το #twittergr πήρε «φωτιά») και οι ταυτόχρονα ενεργοί χρήστες έφταναν στις 5 το απόγευμα της 2ας Απριλίου 2014 τους 1.000! Διόλου άσχημα μέσα σε ένα 24ωρο, για ένα βιντεάκι διάρκειας 2 λεπτών και 49 δευτερολέπτων σε ένα εργαλείο streaming με έδρα τη Μόσχα.

Rutube λοιπόν, και τα ερωτήματα είναι πάρα πολλά. Τα πολιτικά τα αφήνουμε για εκείνους που διάλεξαν να «χαριεντίζονται» με υπόδικους για πολύ συγκεκριμένα αδικήματα. Εδώ μπλέκουμε με τη «μητέρα Ρωσία» και τα πράγματα εκτείνονται από τα όρια του σουρεάλ έως και τις λατρεμένες, στους απανταχού «ψεκασμένους», θεωρίες συνωμοσίας. Γιατί η Ρωσία; Τι δουλειά έχει ο χρήστης με την κωδική ονομασία rutube_account_601126 να κάνει upload στο άγνωστο αυτό μέσο ένα βίντεο που γνωρίζει ότι θα προκαλέσει πολιτικό «σεισμό»;

«’Αν δεν κατουράς στην αυλή μας δεν σε πειράζουμε’, είναι η φιλοσοφία των Ρώσων όσο αφορά τη χρήση των δικών τους ψηφιακών δομών», μου λέει ο Μανώλης, εδικός ασφάλειας δικτύων και γνώστης της ψηφιακής πραγματικότητας στη Ρωσία. «Στην περίπτωση των χάκερ, οι ρωσικοί servers είναι οι πλέον διαδεδομένοι. Η πολιτική της Ρωσίας όσον αφορά το διαδίκτυο είναι πως “ότι δεν μας πειράζει δεν το ακουμπάμε”».

Το Rutube αυτο-συστήνεται ως η «ρώσικη απάντηση στο YouTube». Στην ουσία είναι ένας σχετικά κομψός κλώνος που λειτουργεί ως υπηρεσία video streaming αποκλειστικά για ρωσόφωνους. Σύμφωνα με όσα το ίδιο γράφει, κάθε μήνα «χτυπάει» συνολικά τους 30 εκατ. μοναδικούς χρήστες και φτάνει τα 168 εκατ. views. Επεκτείνεται στις mobile συσκευές, είναι πανεύκολο να γραφτείς είτε μέσω Facebook είτε με την κλασσική μέθοδο του subscribe και το… πιο σημαντικό από όλα είναι πως τρία χρόνια μετά την εμφάνισή του στον μαγικό κόσμο του ίντερνετ, εξαγοράστηκε από την Gazprom Media Holdings για περίπου 15 εκατ δολάρια.

Γράφει ο Βασίλης Σαμούρκας

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ