Μαθητές από το Ρέθυμνο φτιάχνουν ρομπότ για πανελλήνιο διαγωνισμό!

ΡΟΜΠΟΤΕργαλείο στην εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει η ρομποτική, όπως επισημάνθηκε σε επιμορφωτική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή το πρωί στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 5ου Γυμνάσιου Χανίων στη Νέα Χώρα. Το πρόγραμμα περιελάμβανε μεταξύ άλλων εισήγηση με θέμα: Ρομποτική στην εκπαίδευση από τον σχολικό σύμβουλο Γιώργο Γώγουλο, και εισήγηση με θέμα: Γενικοί κανόνες και challenges (προκλήσεις) του φετινού διαγωνισμού από τον καθηγητή Πληροφορικής Βασίλη Παπαστάμο (WRO Hellas). Συντονιστές της ημερίδας ήταν ο κ. Γώγουλος και ο κ. Παπαστάμος.
Επίσης κατά τη διάρκεια της ημερίδας έγινε ενημέρωση σχετικά με τη συμμετοχή στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Ρομποτικής ο οποίος θα διεξαχθεί τον Μάιο του 2013 στην Πανεπιστημιούπολη Ρεθύμνου με τη συμμετοχή σχολείων από όλη την Κρήτη και τα Χανιά. Θα ακολουθήσει Πανελλήνιος διαγωνισμός τον Ιούνιο στην Αθήνα με τελικό προορισμό (για τις ομάδες που θα προκριθούν από τον πανελλήνιο διαγωνισμό) την Τζακάρτα τον Νοέμβριο.
Όπως ανέφερε στα Χανιώτικα Νέα ο σχολικός σύμβουλος Πληροφορικής κ. Γώγουλος: με αφορμή τον διαγωνισμό -που για πρώτη φορά πραγματοποιείται περιφερειακά – θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενεργοποιήσουμε τους μαθητές, τους γονείς και τους συναδέλφους ώστε να δουν τη ρομποτική στην εκπαιδευτική της διάσταση. Διότι μας δίνεται η ευκαιρία μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική να κατακτήσουμε τη γνώση κάνοντάς το με ένα παιχνιώδη τρόπο και συνδυάζοντας γνωστικές περιοχές.
Ζητούμενο, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πώς θα εντάξουμε τη Ρομποτική στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και πώς μπορούμε να το φέρουμε ως εργαλείο μάθησης στην τάξη. Επίσης ένα ακόμη πρόβλημα είναι πως η εκπαιδευτική ρομποτική είναι δαπανηρή διαδικασία και η αγορά αυτών των πακέτων δεν προβλέπεται μέσα στη σχολική κοινότητα ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ομάδες. Ωστόσο, όπως πρόσθεσε ο ίδιος, τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο αναγνωρίζονται οι δυνατότητες της ρομποτικής που μπορούν να υπάρξουν σε εκπαιδευτικό επίπεδο τόσο στο γνωστικό τομέα όσο και σε θέμα δεξιοτήτων, επικοινωνίας, συνεργασίας και ομαδικότητας των μαθητών.
Καθημερινά ζούμε την επανάσταση του αυτοματισμού που υπάρχει μέσα από τη ρομποτική καθώς οτιδήποτε γίνεται στην καθημερινότητα μας, οτιδήποτε καταναλώνουμε, κατασκευάζουμε, χρησιμοποιούμε, δεν γίνεται χωρίς ρομπότ. Ωστόσο αυτό σήμερα, δεν έχει τη σύνδεση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Και τώρα είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσουμε τις συνθήκες και τις προοπτικές μέσα από τα σχολεία κατέληξε.
Από την πλευρά του ο κ. Παπαστάμος τόνισε πως: η ρομποτική στην εκπαίδευση πιστεύουμε πως μπορεί να δώσει έναν άλλον προσανατολισμό στους μαθητές και τα σχολεία. Στους μαθητές θα δώσει την ευκαιρία να ασχοληθούν με τις τεχνικές της επίλυσης προβλήματος μέσω της μηχανικής που αφορά πολλά πράγματα μαζί όπως: τα Μαθηματικά, τη Φυσική και την Πληροφορική κ.ά.. Προσπαθούμε να μεθοδεύσουμε προσπάθειες που γίνονται από παλαιότερα στα Χανιά σχετικά με τη ρομποτική στην εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται να πραγματοποιηθεί ένας περιφερειακός διαγωνισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής στο πλαίσιο της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διοργανώνει ο Οργανισμός WRO Hellas. Στόχος μας είναι να υπάρξει μεθοδολογία και στόχευση έτσι ώστε τα παιδιά να συμμετέχουν σε έναν διαγωνισμό που θα τους δώσει εμπειρίες. Ουσιαστικά τα παιδιά με ομαδική συνεργασία και την καθοδήγηση των καθηγητών χρησιμοποιώντας κάποια κομμάτια, προσπαθούν να στήσουν ρομπότ τα οποία δίνουν λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα ανέφερε.
Ακόμη το πρόγραμμα της ημερίδας περιελάμβανε μεταξύ άλλων εισήγηση με θέμα: Ρομποτική του παρόντος από τον Σάββα Πιπερίδη (Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων & Ρομποτικής, Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης, Πολυτεχνείο Κρήτης, εισήγηση με θέμα: Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής – πρακτικές από τον Σίμο Αναγνωστάκη (Ε.Δι.Π., Παιδαγωγικό Τμήμα Δ. Ε., Πανεπιστήμιο Κρήτης).

Πηγή: Χανιώτικα Νέα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ