Κρήτη | Ενόψει απεργιών “σαλπάρει”… πλοίο ασφαλείας

ploioΚάτι θετικό φαίνεται στον ορίζοντα με ένα πάγιο και χρόνιο αίτημα των αγροτών της Κρήτης για δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας στις περιπτώσεις που πραγματοποιούνται απεργίες από τους ναυτικούς και τους ναυτεργάτες και αποκλείεται το νησί μας από την ηπειρωτική χώρα.

Στο άρθρο 26 του νομοσχεδίου «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις», δίνεται η δυνατότητα δρομολόγησης «πλοίου ασφαλείας» στη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων.

Το μέλος της Διοίκησης της ΟΑΣΝΗ και πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Τυμπακίου Γιώργος Ντισπυράκης δηλώνει πως βλέπουν την εξέλιξη θετικά , ήταν κάτι που ζητούσαν χρόνια ,αλλά περιμένουν να ψηφιστεί κιόλας γιατί κανείς δεν αποκλείει το να μην περάσει εντέλει από τη Βουλή και να μείνουν με τη χάρα.

Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, σημείωναν πως με την εφαρμογή του συγκεκριμένου άρθρου διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη μεταφορά αγαθών και φαρμάκων σε 1,5 εκατομμύριο νησιώτες, σε περίπτωση μακρόχρονης απεργιακής κινητοποίησης των ναυτικών. Πρόσθεταν μάλιστα ότι η συγκεκριμένη πρόταση, δεν έχει σκοπό να ακυρώσει το δικαίωμα της απεργίας των ναυτικών.

Πάντως η νομοθετική πρόταση για πλοίο ασφαλείας, έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των συνδικαλιστικών σωματείων των ναυτικών αλλά και των ακτοπλόων, οι οποίοι ζητούν την απόσυρσή της.

Υπενθυμίζεται πως στο άρθρο αναφέρεται ότι «θεσπίζεται υποχρέωση εξασφάλισης ελάχιστης επικοινωνίας των νήσων μέσω ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν για οποιοδήποτε λόγο υφίσταται αδυναμία εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων».

Στο συγκεκριμένο άρθρο σημειώνεται επίσης πως «το πρόγραμμα δρομολογίων ελάχιστης επικοινωνίας ασφαλείας τίθεται σε εφαρμογή, συνολικά ή εν μέρει, με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, με την οποία διαπιστώνεται η αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων και αιτιολογείται η προσφυγή στο μέτρο αυτό.

Η ως άνω απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες και στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων-ναυτικών και επιδίδεται στους πλοιάρχους των κατά περίπτωση πλοίων. Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες και τα πληρώματα των υποδειχθέντων πλοίων υποχρεούνται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την εκτέλεση των αντίστοιχων δρομολογίων. Η απόφαση αυτή δεν θεμελιώνει ουδεμία αξίωση αστικής φύσεως κατά του Δημοσίου».

Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται επιπλέον ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου δύναται να αποφασίζει την εκτέλεση έκτακτου μεμονωμένου δρομολογίου πλοίου ασφαλείας, εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, δημόσιας υγείας ή κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών. Με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται κυρώσεις και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου. Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις και ο τρόπος υλοποίησης της ελάχιστης επικοινωνίας της χώρας με άλλες χώρες, με τις οποίες αυτή συνδέεται με τακτικά δρομολόγια».

Πηγή: irakliolive.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ