Χανιά | Τα παιδιά «κλείνουν» τις επιχειρήσεις των γονιών | Ποιος φταίει;

Ο λάθος τρόπος με τον οποίο οι οικογενειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα περνούν από γενιά σε γενιά, ευθύνεται για το «λουκέτο» που μπαίνει σε 9 στις 10 επιχειρήσεις όταν μεταφερθούν από τους γονείς στα παιδιά. Συγκεκριμένα, ενώ το 70% των οικογενειακών επιχειρήσεων περνά στην επόμενη γενιά μόλις το 10% περνάει στην τρίτη γενιά σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που επικαλέστηκαν την Πέμπτη τα μέλη του συνδέσμου επιχειρηματιών γυναικών Ελλάδος σε εκδήλωση που φιλοξένησε το Επιμελητήριο Χανίων.Στο επίκεντρο της εκδήλωσης, βρέθηκε η διαδοχή στην επόμενη γενιά, για τις οικογενειακές επιχειρήσεις, η οποία λόγω της κατάστασης που προαναφέρθηκε, αποτελεί πλέον αντικείμενο συστηματικής παρέμβασης για ενημέρωση, εκπαίδευση και επιμόρφωση των ιδρυτών των επιχειρήσεων:  «Δεν ήταν τόσο απλό έχω μια επιχείρηση την περνάω στα παιδιά μου, δεν είναι κληρονομιά» τόνισε η κα Αναστασία Σαββίδου, αντιπρόεδρος του συνδέσμου: «Οι ιδρυτές των επιχειρήσεων θα πρέπει να ετοιμαστούν ώστε να μεταβιβάσουν σταδιακά και πάρα πολύ οργανωμένα την επιχείριση στα παιδιά τους. Να τα βοηθήσουν με εμπειρία τους αλλά και να έχουν ανοικτό μυαλό του ώστε να επιτρέψουν να μπει μέσα ο νέος, να αναλάβει πρωτοβουλίες. Επίσης, να βοηθούν στην επιμόρφωση του παιδιού και να προσπαθούν να καταλάβουν αν το παιδί θέλει και πρέπει να μείνει στην επιχείριση» προσέθεσε.

Οι γονείς δεν αφήνουν «χώρο» στα παιδιά

Πάντως η ίδια παραδέχτηκε πως οι γονείς συχνά «δεν κάνουν πίσω» ώστε να αναλάβουν τα παιδιά: «Αυτό είναι από τα δύσκολα σημεία.Χρειάζεται ανοικτό μυαλό, ώστε να ‘χει ο ιδρυτής να αποδεχτεί ότι δεν είναι αυτός σε όλα ο καλύτερος ότι και τα παιδιά του είναι άξια και ικανά και όταν λέει ότι θα κάνει στην άκρη, να κάνει στην άκρη. Γιατί όταν παραμένει μέσα και δίνει απλά τις ευθύνες χωρίς να αφήνει πρωτοβουλίες, είναι σα να σαμποτάρει την ίδια του την επιχείρηση» τόνισε.

Πρώτη η Κρήτη στην γυναικεία επιχειρηματικότητα 

«Στο τελευταίο ΕΣΠΑ όσον αφορά την γυναικεία επιχειρηματικότητα, η Περιφέρεια Κρήτης είχε τις περισσότερες προτάσεις και εγκρίσεις. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μία δυναμική την οποία και πρέπει να υποστηρίξουμε ειδικά εν μέσω κρίσης» τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ, Γιάννης Μαργαρώνης.  «Εγώ έχω γεννηθεί μέσα στο εμπόριο γυναικείων ειδών, έχω συνεργασία με γυναίκες εδώ στο επιμελητήριο και μπορώ να πω ότι είναι πολύ δυναμικές, οργανωτικές, υπομονετικές και σίγουρα πιο αποτελεσματικές από εμάς τους άντρες σε πάρα πολλά πράγματα. Είναι σημαντικό λοιπόν οι γυναίκες να επιχειρούν κι εμείς ως φορέας να το υποστηρίξουμε αυτό» προσέθεσε.

Τα στερεότυπα κρατούν πίσω τις γυναίκες

«Δυστυχώς η γυναικεία επιχειρηματικότητα εξακολουθεί να διαφοροποιείται από την επιχειρηματικότητα συνολικά. Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν κοινωνικό θέμα στο να ενταχθούν στο επιχειρείν καθώς η κοινωνία τις προτιμάει να είναι υπάλληλοι ή εργαζόμενες. Ακόμα και σήμερα Δίνεται προτεραιότητα στον σύζυγο να ξεκινήσει μία επιχείρηση» διαπίστωσε η κα Λίνα Τσαλταμπάση, πρόεδρος του συνδέσμου εξηγώντας ότι στόχος τους είναι «να δώσουν λύσεις σε αυτά τα προβλήματα, βοηθώντας τις γυναίκες που επιθυμούν να γίνουν επιχειρηματίες «να βρουν πιο εύκολα τον δρόμο τους σε αυτόν το ρόλο της ισορροπίας κοινωνικής, οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής».

zarpanews.gr

loading...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ